Raamwerk

26 theatres in The Netherlands are part of the network of Stichting Raamwerk. You can find their names on the right site of this page, click on Ledenoverzicht.

The Foundation stimulates the presentation of international performances in The Netherlands with financial contributions for international scouting and international tours.

Raamwerk works as an intermediate between impresario’s, producers and the theatres that are part of the Raamwerk network. Raamwerk takes an active role in facilitating and stimulating that theatres continue to program (more) international performances.

Raamwerk stimulates that programmers visit performances abroad, by providing information about interesting performances and contributing to travel costs and hotel accommodation.

At home, we organize discussions about urgent topics concerning the programming of international shows.

Recent tours Raamwerk has supported directly:

Italian choreographer Giulio d’Anna with his dance performance Parkin’son.

Cirque Inextremiste with Extrêmités (France).

Trygve Wakenshaw with his fysical comedy Squidboy.

Catalan group Agrupación Señor Serrano with the visual performance A House in Asia.

German photographer Volker Gerling with Portraits in Motion.

The programmers of the theatres decide independently. The Raamwerk website, newsletters and meetings help them to make a choice. The private part of the website functions as a platform where the board and programmers share their reviews about performances they have seen.

What Raamwerk can do for international producers and companies:

The programmers prefer to see your performance live to get the best impression and to judge if this would work at their audience and fit into their theatre.

Ellen Blom is the coordinator of the network. You can send your information and agenda about upcoming activities to her, so she can inform the programmers.

The Raamwerk programmers have a preference for (mostly) nonverbal shows: dance, visual theatre, puppetry, circus or interdisciplinary forms.

contact: ellenblom@stichtingraamwerk.nl

Sluit
remove

Volgende Raamwerk bijeenkomst 11 januari in Amersfoort

De tweede Raamwerk bijeenkomst van dit seizoen vindt plaats op donderdag 11 januari van 11.30 tot 13.30 uur in Flint in Amersfoort. De nadruk zal liggen op de stand van zaken m.b.t. het boeken van internationaal aanbod voor seizoen 1819. Aansluitend is er een lunch. lees meer

dinsdag 5 september 2017 om 11:35 door Ellen Blom

Borderline

Wang / Ramirez
Bezoekers: Ingrid Scheper

volgt

dinsdag 14 november 2017 om 17:23 door Ingrid Scheper| Meer informatie is alleen zichtbaar voor leden

Cirkopolis

Cirque Éloize | Te zien op Edinburgh Festival Fringe
Bezoekers: Marijt Helmink

Een strakke, goed geregisseerde voorstelling a la The Office...
Prachtige, grote projecties (Metropolis) met daarvoor verschillende circus-disciplines. Veel afwisseling tussen o.a.kegels, acrobatiek en heel goed diabolo-scènes.
De scènes worden verbonden door tussenscènes met een Ruben Nicolaï-achtige figuur die het allemaal niet bij k...

donderdag 2 november 2017 om 12:00 door Shirley Constapel| Meer informatie is alleen zichtbaar voor leden

Kin

Barely Methodical Troupe | Te zien op Edinburgh Festival Fringe

Kin is de nieuwe voorstelling van de groep die eerder Bromance maakten. Ze spelen nu met 5 heren die het opnemen tegen 1 vrouw. In diverse 'audities' laten de heren zich van hun beste kant zien en boksen ze tegen elkaar op om de aandacht van de vrouw te winnen. Verschillende disciplines worden in de strijd geworpen; veel vloerwerk, wip en de ring....

donderdag 2 november 2017 om 11:49 door Shirley Constapel| Meer informatie is alleen zichtbaar voor leden

Rare birds

Cie un loup pour l'homme | Te zien op Dommelhof/ Theater op de markt

Groepsvoorstelling, drie mannen/drie vrouwen, acrobatiek in een en-ronde circustent op een groot wit dansvlak. Een voortdurende klimpartij op en over elkaar.

dinsdag 31 oktober 2017 om 12:55 door Rob van Steen| Meer informatie is alleen zichtbaar voor leden

What will have been

Circa | Te zien op Dommelhof/ Theater op de markt

Twee mannen en een vrouw op een verder kale scene in een aardige acrobatiek act, begeleid door een violist met Bach repertoire. Duur 65 minuten.

dinsdag 31 oktober 2017 om 12:47 door Rob van Steen| Meer informatie is alleen zichtbaar voor leden
Voorstelling

La faux populaire le mort aux dents

Le cirque Poussiere | Te zien op Dommelhof/ Theater op de markt

Fraaie en uiterst charmante voorstelling van vier acrobaten/muzikanten in een ronde circustent. Een originele mix van acrobatiek, clownerie en muziektheater op een draaiend plateau.

dinsdag 31 oktober 2017 om 12:38 door Rob van Steen| Meer informatie is alleen zichtbaar voor leden
Festival

Festival Explore

Nieuwe naam voor het festival dat avontuurlijke voorstellingen laat zien uit Azie, Afrika en Latijns-Amerika (voorheen ErvaarDaarHierTheater en Get Lost). De programmering is inmiddels in handen van de organiserende theaters, en vindt nu plaats in één periode.
Van 15 november t/m 2 december in Stadsschouwburg Groningen, Stadsschouwburg A...

dinsdag 31 oktober 2017 om 11:47 door Ellen Blom| Meer informatie is alleen zichtbaar voor leden

Sigma

Gandini Juggling | Te zien op Edinburgh Festival
Bezoekers: Marijt Helmink

In de voorstelling spelen 2 danseressen en 2 jongleurs. Er wordt gedanst in de Bharatanatyam-stijl, een klassieke Indiase dans. Alle 4 de dames vertellen tussen andere scènes door kort over hun achtergrond, waar ze geboren zijn en hoelang de voorstelling al duurt.
Dans en jongleren worden uitgebreid gecombineerd en ook wordt er gespeeld ...

donderdag 19 oktober 2017 om 16:26 door Shirley Constapel| Meer informatie is alleen zichtbaar voor leden

Different Party

Trygve Wakenshaw & Barnie Duncan | Te zien op Edinburgh Fringe
Bezoekers: Marijt Helmink

Trygve Wakenshaw was in Edinburgh ook te zien met de show Trygve vs Baby, een show waarin hij zijn 6 maande oude baby werkelijk als tegenspeler gebruikt. Omdat dat niet werkbaar is buiten Edinburgh gaat hij er niet mee op tour, maar deze voorstelling met zijn oude partner Barnie is wel beschikbaar.
Na de decorloze solovoorstellingen Squidboy...

dinsdag 12 september 2017 om 12:44 door Ellen Blom| Meer informatie is alleen zichtbaar voor leden

Old Stock a refugee story

2b theatre company | Te zien op Edinburgh Fringe

Schrijfster Hannah Moscovitch baseerde het stuk op de geschiedenis van haar over-grootouders, die begin 20e eeuw vluchtten uit Roemenië om aan jodenvervolging te ontkomen.
Op de boot ontmoet Chaya Chaim, die direct op haar valt. Chaya heeft meer tijd nodig omdat haar man en grote liefde onderweg aan tbc overleden is. Een verhaal over ...

dinsdag 12 september 2017 om 12:40 door Ellen Blom| Meer informatie is alleen zichtbaar voor leden